Citat:
Originally posted by tartareandesire@Apr 6 2008, 16:33
Hehe, nu är det ju så att "din" domän var extremt unik och du borde vid det här laget inse skillnaden och inte fortsätta försöka inbilla alla att de kan ta ifrån en vilken .nu-domän som helst...
|
Glöm inte att jag hade den i 10 år, att det inte är mer än två år sedan jag fick sjuttioelva email med uppmaningar från Nunames om att jag skulle förnya den samt att Nunames fått betalt fram till hösten 2009.
Det är ju en helt annan sak om man trixat sig till en domän som TLDn snabbt tar tillbaka. Jag har för mig att det vid något tillfälle gick att regga mellanslag + bokstav . com hos Netsol (eller Internic?) eftersom de missat i sin registrering. Då var det inget snack och de som lyckats trixa till sig en enbokstavs com-domän på detta sätt blev snabbt av med den igen.
Hade Nunames tagit tillbaka min domän i september 1997 hade jag väl inte sagt så mycket. Men den stod inte upptagen och har inte heller stått upptagen på den lista med reserverade domäner som Nunames publicerat, jag har fått erbjudande vartannat år om att förnya, vilket jag gjort, och först efter tio år får Bill och Per för sig att de vill ha tillbaka den, inom någon vecka och utan att över huvud taget meddela mig.
Men det är er business och ni får givetvis välja att lägga era öden i händerna på Bill och Per, precis som jag hellre väljer lägga mina i
Bob Parsons.