Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-05, 18:36 #13
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
claes claes är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2005
Citat:
Originally posted by Frost@Apr 5 2008, 16:34
...så mailade jag den svenska representaten då jag blev naturligt oroad för om jag just skjutit mig i foten men han garanterade att i deras historia så är det endast just (denna domän) som tagit tillbaks från någon.
Jag hade ju blivit klart förvånad om han svarat annorlunda, exempelvis "nej, självklart tar vi tillbaka värdefulla domäner då och då bara för att vi känner för det".

Det är ju klart som tusan att han svarar professionellt och halvriktigt, ända tills någon annan blir av med någon annan värdefull domän. Då kommer någon annan wn-medlem att få beskedet att det bara var dessa två domäner, förlåt tre, äh fyra, förresten fem, som tagits tillbaka.

Dessutom har Nunames som bland annat Internet Sweden skriver en historia av att vara jävligt jiddriga, revoka porrdomäner för att senare själva kränga porrdomäner på Sedo, tillåta en och tvåbokstavs, för att senare förbjuda, för att nyligen öppna upp och kränga för idiothöga priser.

Det enda jag gör är att rekommendera folk att inte sätta sig i en situation där en framtida förmögenhet avgörs av en enda utomstående person. Välj hellre en dyrare .com eller .net.

Eller knyt upp Per eller Bill på Nunames med ett avtal som de inte kan fiffla sig ur, som tv.nu tydligen lyckades göra?

Hur mycket hade den förvisso ypperliga tjänsten tv.nu varit värt utan sin domän? Hur bittert hade det inte varit att stå där hos Schibstedt med fingrarna fem centimeter från checken och få ett email från Per eller Bill med innehållet

"The domain name tv.nu is not available to be registered by anyone and is
reserved by NU Domain Ltd."

"You have received our reply. No other replies will be sent."
claes är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat