Man får inte glömma att de som köpte domännamn tidigt och har ett stall typeindomäner idag ogärna säljer. Vi ser det t.o.m. i Sverige (Macke, Marcus osv ...) Ingen har råd att köpa.
Min uppfattning är ju att det justerar sig självt, den som kan betala mest för trafik har ofta
i längen bäst produkt. Dock kanske inte för ögonblicket, men so what. Därav är det win win när det gäller typein trafik som köps på öppna marknaden. Besökaren får vad den vill ha, och det bara 1 klick bort! Vi här på WN kan inte se oss som gemene internetanvändare, största felet vi som entreprenörer gör är att överskatta besökarens kompetens och vilja att lägga ner tid på att hitta produkten.
Som sagt, försök köp en parkerad premium .com/.net/.org idag, det går nästan inte! Verksamheten kring att sälja trafiken vidare (parkera domäner) är för lönsam och alla är egentligen glada. Besökaren hittar bästa produkten ( dyraste klicket ) direkt.
En annan sak jag undra, hur ser ni på verksamhet? Om en parkerad domän omsätter 10 miljoner om året och ex WN omsätter 50 000. Hur kan man då säga "
inte används" och borde bla bla

? Na, jag vill påstå att vi får kamma oss och inse att vi är förbisprungna!
Jag blir alltid grymt imponerad av entreprenörer som lyckas skapa " passiva inkomster". Hårt jobb x antal dagar/veckor och sedan löpande inkomster en lång tid framöver utan arbetsinsats. Varför inte låta datorn göra jobbet när vi jobbar med datorer?