Tack JonathanS som förstår själva tankesättet och inte insyltad i de snabba pengar som finns att tjäna på domäner.
Låt oss säga att man har en budget på 100 000kr för att starta ett Internet projekt och domänen man vill använda är upptagen och måste köpa den. Då beror det självklart på vad det är för ett domännamn men jag kan nästan lova att halva summan är redan borta innan man ens har börjat. Detta kan inte vara rätt? Tänk på hur mycket lättare det skulle vara för entreprenörer vill lyckas där ute.
Finns det inte fler parkerade domäner än verkligen använda för tillfället? Om det inte är så idagsläget så kan tror jag att fler oanvända domäner ökar mer än verkligen använda och
detta kan inte vara rätt?
Sedan menade jag inte att man enbart skulle sälja endast domänen om verksamhet drivs på den. Man säljer domänen och hela verksamheten vilket är helt förstårligt.
Jag vet att det inte är det smidigaste gjort att prata om att det här i just detta forum

Jag heller ingen behov att formulera det hela ”finare” då jag tål kritik och är uppväxt i Botkyrka