Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-05, 00:08 #18
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Apr 2005
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar

Reg.datum: Apr 2005
En tredjedels bortfall är väldigt blygsamt. Jag tror mer på att hälften av ombuden kommer falla bort, precis som vid det senaste större skiftet. Ni minns väl att det fanns ca 400 ombud till .SE för ungefär två år sedan? Nästa år kommer vi vara ca 100 st ombud. Alternativen minskar stadigt och kraftigt, det är en riktigt läskig utveckling.

Som man ställer en fråga får man även ett svar. I samma undersökning som Internet Sweden hänvisar till så frågade de innehavare om de skulle kunna tänka sig att registrera .se domäner direkt genom .SE, om möjligheten fanns (inte för att det var aktuellt, som de uttryckte sig). Med tanke på frågans formulering så var svaret givetvis positivt (och det låg senare till grund för deras styrelsebeslut om den nya affärsmodellen, som inkluderar direktregistreringar).

Samma undersökning visade likaså att en extremt låg andel av de svarande visste vilket ombud de en gång i tiden hade registrerat sin .se domän hos (detta trots ledande följdfrågor). Man kan ju fråga sig hur .SE gjorde sitt urval till undersökningen. Hade någon av de svarande registrerat sin .se domän under 2000-talet?

Nej, jag ger inte fem öre för .SE:s marknadsundersökningar. De är lika träffsäkra som .SE:s marknadsföringskampanjer. Ni har väl sett den senaste, med fotbollsprofileringen? Nämn ett fotbollsfan (som inte hänger här) som förstår sig på den. Om det inte vore för att stolpskott.se är upptaget så hade jag registrerat det och lagt upp en vidarebefordring till .SE.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat