Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-04, 17:55 #18
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Förstår din tanken men jag håller inte med. Jag skulle köpa en domän som vilken vara som helst om köpet uppfyller ett av två kriterier.
- Jag kan sälja varan med en vinst.
- Jag kan använda varan till något.

Jag använder samma princip på andra varor och tjänster, tex mat, bil, hus, aktier, tavlor eller varor som jag köper in på firman för att sen sälja vidare. Att jag kommer på ett bra domännamn senare än någon annan visar bara att den andra personen var snabbare än mig och inget som jag hänger läpp för.

För mig är det samma sak om personer köper en domän för att sedan sätta upp enbart annonser eller om personen förädlar domänen med ett innehåll för att sen sälja annonser eller medlemskap. Jag kan inte ta mig rätten att döma någon eftersom jag skulle kunna göra samma sak. Visst är det roligare med ett innehåll men vill man spekulera i domäner så är det ok för mig.

Jag köpte inte allt för länge sedan en domän genom WN för ca 1400:-. Jag tycker det var en bra pris för domänen eftersom jag har en ide för den. Jag var gladare över att jag fick den för 1400:- kr än att någon annan fick den för en 150:-.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat