Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Feb 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Feb 2004
|
Så målgruppen för dem är då: "de som letar efter något"
Jag håller faktiskt med Gustav, definiera din målgrupp. Google har en extremt tydlig MVG (Mission, Vision , Goals).
Skall man prata målgrupper så är sjukhus helt ointessant för de flesta om man inte är sjuk. Målgrupp = de som är sjuka. Men att prata målgrupp på samhällsfunktioner är att bränan lyse.
Alla företag kan definiera sin målgrupp. Om du inte kan det så gör du något fel eller så har du inte förstått.
Målgrupp = Män och kvinnor, 30-50, nybörjare på träning (skulle kunna vara friskis och svettis till exempel)
Målgrupp = unga män, höginkomsttagare eller släkt till höginkomsttagare, shopping intresserade och märkesintrresserade, spenderar stor del av sin inkomst p nöjen och resor, och nästan eller nyss utexaminerade från handels. (gissa platsen).
Som sagt, det går att definiera en målgrupp på det mästa, och att säga "alla i hela sverige" får mig att le lite för endera har du kommit på något sjukt bra (och då tänker jag applådera din framgång) eller så har du missat lite i marknadsplanen. Sedan du kanske nte vill definiera tydligare i det här sällskapet av rädsla för idestöld, men det är något helt annat.
|