Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte
Då du också är mer insatt i allt detta:
- när kommer den nya modellen att börja gälla,
- när tror du att ni kommer införa månadsfakturering om man skulle ha er som registerar i så fall?
|
- .SE:s målsättning (eller tidsplan) säger att den nya affärsmodellen ska börja gälla fr om början av nästa år (jan-feb). Jag skulle dock inte sätta några pengar på det.
- Har hört mig för om månadsfaktureringen med vår ekonomikille. Vi har sedan tidigare månadsfakturering på .com och andra toppdomäner, så vi ska garanterat införa månadsfakturering även på .se domäner. När vi gör detta beror givetvis på när den nya affärsmodellen införs.
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Hur mycket jobb kan det vara för ombuden att hantera förnyelser?
Har de automatiska system för faktureringen så lär det inte kosta så många ören att hantera förnyelserna.
Jag har hittills aldrig behövt kontakta iis om någon förnyelse, så jag tror att support kostnaderna kommer att bli minimala på företags sidan som jag förmodar att de flesta administrerar sina domäner själva.
|
Ja, med undantag för att .SE kommer att byta tekniskt gränssnitt (EPP), att de har en hel uppsättning med certifiering/ackrediteringskrav och att det kommer att ske rätt så stora förändringar vad det gäller faktureringen mellan .SE och ombuden så är det inte så mycket jobb.