Citat:
Originally posted by Xamda@Apr 4 2008, 07:49
Låt oss anta att man som ombud köper domäne för 80 kronor och säljer den vidare. Jag skulle gissa att domänen ger vinst först när man kan lägga på 10-20 kronor, och mer sannolikt först vid 30-40 kronor. Allt beror förstås på vilken mängd domäner man säljer, men domäner har kommit att för många, framför allt de stora webbhotellen, bli en ren lockvara, som man är beredd att sälja med förlust på några tio, aksnke till och med hundralapp, för att få in kunder till sina övriga tjänster.
|
Men i det fallet kanske man kan se skillnaden på nyregistreringar och förnyelser. Det som jag ser positivt på att förnyelser kommer ha lägre pris för ombuden eller direkt hos IIS och det ger ju ombuden chans att tjäna pengar på något de inte kunde tjäna pengar på innan.
Sedan måste jag säga att jag inte vill ha någon som tar 80 + moms för förnyelser. Ser hellre någon som lägger på några tior, har en förtjänst på det, hanterar alla mina förnyelser och har månadsfakturering (så jag slipper massa småfaktoror).
Sedan får man hoppas att systemet hos IIS kommer hantera förnyelser på ett bra sätt. Å andra sidan medför alla verksamheter problem, även driva serverutrymme - där support ingår (folk ringer för minsta lilla), samt problem då servrarna strejkar ...