Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-04, 00:05 #14
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Jag kan hålla med om att jag var dryg, men absolut inte elak. Det är inte elakt att besvara någons frågor. Skulle Matt Cutts kalla mig för okunnig samtidigt som han beskrev hur Googles algoritmer fungerade, så skulle jag tycka att han var en hyvens kille. Skulle han däremot bara kalla mig för okunnig, så skulle han vara elak.

Det finns ingen anledning att dalta med nybörjare enligt min mening. Jag kan svära på att stonecold inte är här för att bli smekt på kinden, utan för att lära sig någonting. Han lyssnade inte på vad jag hade att säga första gången och därför sade jag det en gång till i en betydligt otrevligare ton. Vill man lyckas med marknadsföring på nätet så är sökmotormarknadsföring en bra början. Därefter måste man identifiera sin målgrupp innan man ger sig på någon annan form av marknadsföring (eftersom man annars kommer att kasta pengarna i sjön).

En sista punkt du borde lägga till din lista är att man bör välja sina kontakter med omsorg. Man har inte tid att vara vän med alla. När telefonen ringer konstant så har man inte ens tid att vara trevlig mot alla. Det här är ett råd som jag själv har varit mycket dålig på att följa. Konsekvensen är att jag aldrig får en riktigt lugn stund. Som du vet så har jag inte ens haft tid att skriva det där andra blogginlägget som jag lovade dig för över en månad sedan (men det kommer i helgen).

Det är bättre att ha få kontakter som man sköter, än att ha många som man missköter. Annars har man snart en massa ovänner istället.

Men, men. Jag tar åt mig av piken och ska försöka att vara trevligare i fortsättningen.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat