Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
I vilket fall så skulle jag råda dig till lite försiktighet i början. Kan du inte ens grunderna så är risken stor att dina första satsningar inte kommer att falla så väl ut. En av orsakerna till att sökmotormarknadsföring är så lönsamt är annars att man normalt träffar sin målgrupp, även om man inte ens visste om att man har en sådan . Lycka till.
|
Man måste nog våga misslyckas några gånger om man ska lära sig marknadsföring på internet. Alternativet är att köpa in det.
Ganska komiskt appropå det här med okunskap du var inne på:
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav
Nej, nu är jag taskig som gör mig rolig över din okunskap.
|
Stämde det väldigt bra in på något jag skrev idag i en liten guide till sociala media:
Citat:
"När du varit medlem ett tag och kan mycket om det sociala mediet kan du hjälpa nybörjare. Fördelen med detta är goda gärningar ofta betalar sig och dessa kan bli viktiga kontakter som gärna gör något för dig.
Regel V: Var inte dryg & elak mot nybörjare. Hjälp dem istället. "
Från: http://www.seotaktik.com/2008/04/sociala-m...fr-bloggar.html
|
Jag brukar ha svårt för det där själv ofta men det är ruskigt vad effektivt det är för att komma fram i sociala nätverkssajter.
Sociala medier känner jag förövrigt börjar få lite potential. Det har varit tämligen vekt för svenska språkområdet och för utsmetat. Fortfarande är det väldigt begränsat mot Google jämfört med för engelska språkområdet men det börjar ta sig.