Citat:
Originally posted by stonecold@Apr 3 2008, 17:32
Gustav- Sidan riktar sig verkligen till alla typer av människor! Tack endå för dina synpunkter!
|
Häftigt. Du borde kontakta något universitet... Eller ring Philip Kotler direkt istället. Har du hittat en produkt eller tjänst med alla som målgrupp så är du först i världshistorien. Det är en ganska stor nyhet som många borde vara intresserade av att få höra.
Nej, nu är jag taskig som gör mig rolig över din okunskap. Men alla produkter och tjänster har en eller flera målgrupper. Vill du få bra avkastning på din marknadsföringsbudget så måste du identifiera dessa målgrupper och sedan rikta dig först och främst till dem. Även om du inte verkar förstå det, så kan jag lova dig att det finns flera grupper som är totalt ointresserade av din produkt eller tjänst. Det finns ingen som helst anledning att kasta bort pengar på att försöka värva dessa grupper som kunder.
I vilket fall så skulle jag råda dig till lite försiktighet i början. Kan du inte ens grunderna så är risken stor att dina första satsningar inte kommer att falla så väl ut. En av orsakerna till att sökmotormarknadsföring är så lönsamt är annars att man normalt träffar sin målgrupp, även om man inte ens visste om att man har en sådan

. Lycka till.