Visa ett inlägg
Oläst 2008-04-03, 08:28 #14
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: May 2005
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Citat:
Originally posted by -Finnmera@Apr 2 2008, 07:05
Citat:
Originally posted by -WebboT@Apr 2 2008, 10:29
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Har jag missat något ?
Vem tyckte att detta inte platsade som en nyhet och sonika flyttade det till "allmänt"
Förmodligen för ett det inte är nån nyhet
AdWords, eBay, PayPal phishing via email har ju florerat i flera år...

Ja då måste de ju betyda att jag börjar att tappa greppet då, för detta var ju nytt för mig och även för Dagens Media tydligen.

Har man ett Adwords konto så betyder det ju att man har en kommersiell verksamhet vilket i sin tur betyder att man borde känna till hur phishing emails ser ut. Om det sen ser ut att komma från Adwords, PayPal, eBay, Banker eller liknande spelar ju mindre roll, alla är utformade likadant. En webmaster borde känna till att man inte följer länkar i overifierade emails, där dessutom inloggnings och personliga uppgifter efterfrågas. Att totalt novisa Internetanvändare gör det är en annan sak. Men detta forumet riktar sig ju till Webmasters!
Är det möjligtvis en väldigt hög häst du sitter på ?
Jag är iofs ingen webmaster men kan du då förklara följande länks sökresultat här på WN på ordet Phising

http://www.webmasternetwork.se/index.php?s...ighlite=phising

Har jag förstått dig rätt om du menar att dem är novisa då ?
Det är ju en hel del tunga namn med många tusen inlägg som startat några under just Nyheter.

Vi som bekant är både kommersiella samt rattar Adwords, men det var likafullt nytt för mig.
Och jag tror ändå att detta forumets grundtanke är att försöka bidra och hjälpa.

Och jag tycker fortfarande att det borde vara brukligt att den som plockar bort ett inlägg eller som i detta fallet flyttar tråden till en annan kategori som minst skriver ett inlägg eller medelar via PM om syftet med det, hur skall man annars lära sig om man nu gjorde fel ex.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat