Supermoderator
|
|
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
|
En jämförelse är ju i och för sig kabeltv:n som slutar fungera om jag inte betalar, en del biluthyrningsfirmor som har fjärrstyrda startspärrar så att om ett fordon försvinner eller inte betalas så kan dels spåra det och dels stoppa det...
Jag är kluven i frågan, eftersom jag tycker det är riktigt obehagligt när kunder blåser en leverantör och då kunden sitter med alla kort på handen, det vill säga ma kan inte göra något.
Clonix - vänd på frågan, är det leverantören som skall lida för att kunden är ett kräk som inte gör rätt för sig? Det tycker jag är en mer korrekt fråga.
Så länge det framgår av avtalet att denna funktion finns med ser jag inte direkt något problem med den. Har man gjort rätt för sig så har man inga problem och i annat fall får man stå sitt kast.
Sedan beror det ju helt och hållet på hur detta system man bygger fungerar och hanteras, men kan det stängas av permanent när köparen gjort rätt för sig så är det väl inget att orda om?
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
|