 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Jag får ofta returer där kunden varken kontaktat mig eller betalat fakturan. Fakturan har naturligtvis redan förfallit till betalning när returen väl når mig.
Jag brukar kontakta Kreditor och säga att hela fakturan ska makuleras med undantag för frakt- och påminnelseavgifter. Därefter skickar jag ett mail till kunden och säger att denna förväntas betala samtliga avgifter. Hela poängen med Kreditor är ju att de sedan får bråka med kunden, så att man själv slipper gör det. Juridiskt har man rätt att kräva kunden på både frakt och påminnelseavgifter i det fall att denna inte returnerat varorna enligt distansavtalslagen.
Blir kunden grinig så är jag bara glad över att bli av med honom/henne. Jag lägger hellre all min energi på att serva lönsamma kunder som betalar och gör rätt för sig. Det är sådana som jag vill ha som återkommande kunder – inte strulputtarna.
|