Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-31, 18:46 #12
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar

Reg.datum: Jan 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Sedo
Citat:
Ursprungligen postat av wwww
... många eftermiddagar blir det
SEDO-Jonas: Kan du bekräfta genomsnittlig intäkt för domäninnehavare om ca €0.10/klick och den ungefärliga fördelningen 70 % till SEDO och 30 % till domäninnehavaren?

Nej, det går egentligen inte att ge en genomsnittlig intäkt per domän. Att dela inkomsten på antalet domäner säger inte så mycket eftersom så många olika faktorer spelar in för den individuelle kunden. Jag vill inte lova något här som kanske inte stämmer om du provar parkeringen. Har du bra domäner med bra trafik kommer du tjäna mer än så. EPC ligger på 2 cent och uppåt.

Vår fördelning varierar också men den ligger i genomsnitt högre än 30/70. I nuvarande kunkurrenssituation funkar inte en sådan fördelning.

Mvh
Jonas
Jonas!

Nu svänger du dig eller missförstår avsiktligt!?

Jag frågade inte om intäkt per domän, utan om genomsnittlig intäkt per klick (totalt)! Det finns ju alltid ett genomsnitt!

Ta totalt utbetald klickersättning för tex dygn eller en vecka eller en månad och dividera med antalet klick som ligger till grund för denna utbetalning, och du har genomsnittlig intäkt per klick (totalt).

Utifrån den info jag fått fram gissar jag att denna genomsnittliga intäkt ligger runt €0.10/klick! Rätt eller fel? Jag behöver siffran för en affärsplan jag arbetar med och skulle uppskatta ett rakt svar!
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat