Medlem
|
|
Reg.datum: Jul 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Jul 2004
|
OK - tack för ditt svar Blixtsystems! En sak jag fortfarande inte riktigt greppar är hur google ska hitta dessa specifika sidor (som nås genom 2-3 st inparametrar till php-scriptet). När medlemmen valt att publicera "vyn" med text/bild/flashinnehåll i flashapplikationen så nås denna vy endast av inloggad medlem eller genom direktlänken (som medlemmen fritt får använda sprida för att visa sin vy på sin hemsida, blog etc). Det kommer således inte att finnas någon länk till medlemmarnas "vy"-sidor från huvudsajtens startsida.
Måste jag dolt på huvudsidans startsida lista alla länkar för att Google ska söka igenom och indexera dem eller hur går man tillväga?
Lite klurigt att förklara, jag har sökt men inte hittat liknande upplägg någonstans hittills. Grymt tacksam för alla uppslag och idéer!
xpat - Grundsiten är i HTML men applikationen som är en tjänst för medlemmar att använda är helt bygd i flash då den skulle vara svårt att återskapa med endast HTML och Flash ger stora fördelar i applikationsbyggadet. Innehållet som medlemmar skapar kommer endast vara synligt genom flashapplikationen som nås av inloggad medlem eller via direktlänk via 2-3 inparametrar. Siten/tjänsten är under utveckling/test än så länge.
|