Citat:
Originally posted by jgabor@Mar 31 2008, 13:24
Haha, vilken uppståendelse för ett stavfel! 
Jag är själv lite av en "språknazi" ibland, speciellt gällande särskrivningar, men någon måtta får det väl ändå vara? Att kalla folk för saker för något sådant här, tycker jag extremt osmakligt och oprofessionellt. Eller ska vi börja kalla våra kolleger/konkurrenter för inkompetenta puckon? Låter knappast som en konstruktiv och rolig miljö, och verkligen ingenting som jag anser hör hemma på WN.
"Problemet" låg i att killen som gör våra banners är dansk, och han får de svenska översättningar från en av oss svenskar som jobbar på Surftown, bl.a. mig. Just detta stavfel var helt enkelt en miss i korrekturläsningen av oss. Som ni kan se, så är det åtgärdat nu... Så tack för att ni uppmärksammade det åt oss! 
Det är alltså ingen slumpmässigt vald person på supporten som gör våra banners, utan vi har en väldigt duktig grafiker som gör detta arbetet. Och jag förstår verkligen inte hur man kan gå till attack och kalla någon för ett pucko och en inkompetent arbetare, på grund av att man missat en(1) bokstav i en banner, som dessutom ändras/uppdateras/byts ut relativt ofta... Då har man lite väl höga krav, och en usel social kompetens.
|
Gör man den här typen av misstag så får man leva med att bli kallad för pucko. Hade någon kallat mig för det efter ett sådant här slarvfel, så hade jag bara nickat och hållit med. Ibland finns det värre saker än att bli kallad för pucko. T ex att ge intrycket av att man arbetar på ett företag där slarv är acceptabelt och någonting som man gärna försvarar.
Man tjänar ingenting på att försvara sig när man har slarvat. Själv tänkte jag precis köpa
den här boken. Jag tror att det är väldigt bra läsning.
Är grafikern dansk så faller väl ansvaret på er här i Sverige. Men du har säkert någon bra bortförklaring till varför det ändå inte är ditt fel. :P
Jaja, det är ett litet stavfel i en banner. Så jag håller med om att vi överreagerar. Men det blir lätt så här när människor med usel social kompetens har tråkigt på jobbet... Eftersom vi inte kan tjafsa med våra jobbiga kunder så får vi avreagera oss genom att tjafsa om småsaker på WN istället

.