Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-31, 13:24 #16
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
jgabor jgabor är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Oct 2007
Haha, vilken uppståendelse för ett stavfel!

Jag är själv lite av en "språknazi" ibland, speciellt gällande särskrivningar, men någon måtta får det väl ändå vara? Att kalla folk för saker för något sådant här, tycker jag extremt osmakligt och oprofessionellt. Eller ska vi börja kalla våra kolleger/konkurrenter för inkompetenta puckon? Låter knappast som en konstruktiv och rolig miljö, och verkligen ingenting som jag anser hör hemma på WN.

"Problemet" låg i att killen som gör våra banners är dansk, och han får de svenska översättningar från en av oss svenskar som jobbar på Surftown, bl.a. mig. Just detta stavfel var helt enkelt en miss i korrekturläsningen av oss. Som ni kan se, så är det åtgärdat nu... Så tack för att ni uppmärksammade det åt oss!

Det är alltså ingen slumpmässigt vald person på supporten som gör våra banners, utan vi har en väldigt duktig grafiker som gör detta arbetet. Och jag förstår verkligen inte hur man kan gå till attack och kalla någon för ett pucko och en inkompetent arbetare, på grund av att man missat en(1) bokstav i en banner, som dessutom ändras/uppdateras/byts ut relativt ofta... Då har man lite väl höga krav, och en usel social kompetens.
jgabor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat