Lite varningens ord om just communities på lågprishotell, eller webbhotell överhuvudtaget, är att det ofta blir problem när det växer till sig om leverantören har många kunder på samma server så att dom tillsammans med ditt konto segar ner systemet vilket ofta händer hos leverantörer som kör med så kallad "overselling", dvs dom säljer mer resurser än vad som finns på servern med förhoppning om att alla inte ska använda sina konton fullt ut. Bandbredd och webbutrymme betyder ofta mindre roll än hur mycket resurser som behövs för ditt comunity...
Det kan även bli lite segt på databas fronten om det är många kunder på samma server som kanske inte använder databaserna så mycket, men ändå lägger upp väldigt många databaser eftersom databaserna är delade på servern.
Om du inte är besatt av att sidan ska laddas lite snabbare, måste ha servern placerad på en viss geografisk plats eller orolig för utländska lagar så kan du ganska enkelt få tag på en mindre server för under 500:-/månad eller mindre i framförallt USA. Nu när dollarn kryper omkring 6 kronorssträcket är det riktigt billigt där borta
Som en liten parantes kan jag berätta om vad som hände när en av mina resellers fick för sig att sälja ett paket till ett community som inte gick så där lysande

Min glade återförsäljare sålde 5GB webbplats till ett befentligt community för hela $14.95USD/månad och tyckte att det var en lysande förtjänst, men hör och häpna så tyckte servern inte riktigt om det trycket som kunden la på den och det slutade med att dom fick byta till 2 nya servrar för att balansera trafiken med ett slutpris på strax över $400/månad...så kan det gå
Och i det här fallet så var den första servern nästen helt tom...hade det varit 400 kunder till där hade den nog klappat ihop totalt vill jag lova