Flitig postare
|
|
Reg.datum: Sep 2006
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Sep 2006
|
Domänerna har inte så många besökare alls i dagsläget, men de som jag skrivit ett par sidor till börjar komma upp till 5-10 per dag. Inte mycket det heller iofs, men det krävs ju inte så många SEK per månad för att gå +- noll i alla fall.
Denna månad ligger CTR på 2,99% - säger mig inte så mycket dock. Låter lågt.
RPC vet jag inte hur man ser.
Det verkar i alla fall som många sajter kan komma dra in över 150 SEK per år framöver vilket ju är tillräckligt för att behålla dom. Det är ju inget större jobb mer än att betala årsfakturan och sedan lär det komma mer trafik om man utvecklar sidorna vidare.
SEO-mässigt har jag gjort en anpassad version av CMSimple där jag automatisk lägger in meta keywords och description baserat på title om jag minns rätt, samt en DB där jag kan extrahera trackingtaggar och reklambanners. Sedan tar jag en sajt i taget och utvecklar vidare, lite baserat på om den verkar få in trafik eller ej. Vissa domäner struntar jag i då dom sannolikt var dåliga köp.
Det jag har märkt är att vissa klick betalar väldigt dåligt, ända ner till $0,01 - detta kanse är något som styrs upp om man använder tex SEDO? Samtidigt känns det som jag kan få mer trafik/inkomst om jag har kontroll över koden och reklamen, trist bara att vissa klick betalar dåligt.
PS - hur botar man sig om man är domainoholic? Har svårt att inte köpa domäner just nu...LOL
|