|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
|
Jag brukar normalt kunna avfärda de flesta e-handelssystemen efter två minuters granskning. Men den här shoppen höll för en första granskning, så det kan helt klart vara värt att titta närmare på.
Jag har själv aldrig använt 123e-handel´s shop, så jag kan egentligen inte svara på dina fråga. Men glöm inte att kolla upp några saker innan du bestämmer dig.
1. Får ni själva tillgång till koden så att ni kan göra ändringar efter behov.
2. Är designen flexibel, eller måste ni välja på förutbestämda mallar.
3. Är shoppen sökmotorvänlig. Går det att skriva snygga urlér och att enkelt hantera Title samt meta description för alla sidor.
4. Går det att köpa loss shoppen i det fall att företaget som ni hyr den av går i konkurs (de flesta bolagen av den här typen försvinner efter 2-3 år och då står ni där utan shop).
5. Går det att genomföra ett köp i shoppen, utan att först behöva registrera sig som kund (dvs inget kundkonto eller inloggning skall behövas för att handla).
Det finns naturligtvis 100 punkter till att titta på. Men det här är de fem som normalt brukar ge ett ”nej” som svar när man frågar. Då är det bara att välja bort butiken direkt. Du kanske inte tycker att allt är viktigt nu. Men jag lovar dig att det kommer du att göra om 2-3 år och då blir det extremt krångligt att byta system i efterhand.
Skicka gärna PM till mig om du bestämmer dig för att prova och då du kommit igång.
|