Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-28, 16:28 #21
Mortekais avatar
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Mortekai Mortekai är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Mortekais avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 587
Citat:
Originally posted by Robert@Mar 28 2008, 16:06
En notering angående Payson (och även andra aktörers lösningar för att säkerställa att pengarna hamnar där dom ska); Dessa tjänster är väl designade för att skydda köpare ifrån säljare och inte tvärtom? En köpare kan mycket väl ta emot en vara/tjänst och påstå att den är skit och få Payson att inte betala ut pengarna, dvs köparen behåller både produkten och pengarna. Har jag fel?
Händelseförlopp vid oenighet om köpare inte godkänner vara
  • Köparen skall inom sin tidsfrist returnera varan till säljaren och meddela detta på sitt Paysonkonto.
  • Säljaren meddelas via e-post att varan skickats i retur.
  • Säljaren meddelar på sitt Paysonkonto om denne godkänner eller underkänner returen.
  • Om säljaren varken godkänner eller underkänner returen inom sin tidsfrist släpps pengarna till köparens Paysonkonto när tidsfristen gått ut.
  • Om säljaren underkänner returen låses pengarna tills dess att köpare och säljare kommit överens om en lösning. Vid behov, i ytterst svårlösta fall, kan köpare och säljare genom egen försorg få saken rättsligt prövad. Båda parter kan när som helst låsa upp pengarna till motparten, genom att klicka på "Lås upp pengar..." under transaktionens detaljer.

https://www.payson.se/about/guarantee/guara...tailedInfo.aspx
Mortekai är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat