Citat:
Ursprungligen postat av pokerstjärna
Citat:
Ursprungligen postat av clonix
Pokerstjärna:
Problemet började inte med att kunden inte betalade fakturan...
Problemet började med att du plockade in kunden från första början
Det jag försöker säga är att om kunden tycker en påminnelseavgift på 50 kr är/känns för mkt. så jobbar du med största sannolikhet med fel sorts kunder
Satsa på de som har och som själva tagit fram en vettig grundplan =)
|
Så kan du inte resonera.
Hur ska jag veta om kunden är bra eller inte?
Självklart gjorde jag en kreditkoll på kund och den har inte haft betalningsanmärkningar senaste fem åren.
Man kan aldrig veta om kunden är bra eller dålig.
Du menar allstå att felet låg hos mig?
|
Clonix har väl en poäng. Är du nystartad kanske det är svårt att se; men efter ett tag lär man sig vilka som är affärsmän (eller kvinnor för den delen) och vilka som är hemmapulare.
Bara det att folk börjar prata om momsen är en varningssignal. Alla som bedriver seriös affärsverksamhet vet hur det fungerar och att priser mellan företag alltid anges exklusive moms.
Det viktigaste du kan lära dig är att säga nej.