Citat:
Originally posted by Jonas@Mar 27 2008, 10:30
Viktor: Rätt enkelt, eftersom WN har så pass hög trust hos Google så räknar Mortekai med att när folk nu söker på Parallels + Modernbill så skall hans Blog komma med, mer besökare == mer pengar. Eller gissar jag fel?
Därför är egenreklam förbjuden här på WN... Hade varit en sak om en medlem hade sett det på din blog och sedan postat det.
|
Jag tror nästan att det är mer smickrande än verkligheten, för då skulle jag iallafall verkat vara lite slug....tyvärr var det hjärnan som slog slint när jag skulle lägga till nyheten och blev lite osäker på vad reglerna var/är, speciellt när det gällde källhänvisning och eftersom jag ville att det skulle bli rätt och eftersom alla andra nyheter har källhänvisning så la jag till den enda källan som jag visste fanns, vilket då var min egen post.
I efterhand var det riktigt korkat och som Viktor påpekade hade det varit lämpligast att ange att källan var ett mail utskick från ModernBill. Jag korrigerade länken till Parallels hemsida och när jag skulle ta bort min egen länk hade tiden gått ut så jag kunde inte längre ändra i posten, så istället anmälde jag mitt misstag och bad om ursäkt för min fadäs...
Det positiva är väl att det gett upphov till en diskussion om reglerna, vilket är positivt för det kan vara fler än jag som är lite osäkra (dock förhoppningsvis inte lika klumpiga) på vad som gäller för just den här sektionen. En liten pinnad regelbok skulle sitta fint så man kan kika på innan man postar. Då finns informationen nära till hands iallafall.
---
Vad det gäller Parallels problem med växtvärk så låter det inte speciellt positivt, men frågan är om det kan bli en riktig rysare när dom väl kommer över det stadiet med produkter som Plesk med ModernBill integrerat? Det är många som saknar en mer komplett lösning med just möjlighet att lägga in funktioner för support och liknande direkt i kontrollpanelen även om det finns en del mer eller mindre lyckade "knep och knåp" lösningar...