Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-26, 00:56 #55
JonathanJames JonathanJames är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
JonathanJames JonathanJames är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Originally posted by Mario.D@Mar 25 2008, 23:51
Löpande abonnemang på 12 mån som förlängs om man inte säger upp dom inom bestämd tid kan väl endå inte vara olagliga.

Men du har verkar ju gjort rätt enligt vilkoren så då har ju du all rätt på din sida.
Har också sagt ett av mina one abonnemang på det sätte nyligen så vi får se vad som händer där, dom kan ju inte skicka faktura till mig då jag betalt via nätet.
Olagligt är det inte att förlänga, däremot kan man inte förvänta sig att kunden är villig att betala för det per automatik. Viasat har t ex fått bakläxa i detta fall då man ansett att avtalsvillkoren inte varit till konsumentens fördel.

Jag vet att detta inte är första gången One.com får klagomål vad rör deras affärsmetoder. Varför inte lägga till en checkbox eller option att "Ja tack, förläng mitt abonnemang automatiskt efter 12 månader"? Nej det tjänar de ju inte några pengar på.

Har tidigare lyckats säga upp konton hos One och har även tidigare sagt upp konton men ändå fått en faktura. I flera fall har jag betalat fakturorna bara för att bli av med h*lvetet. Nu har jag fått nog.
JonathanJames är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat