Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-25, 23:56 #53
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Originally posted by JonathanJames@Mar 25 2008, 21:06
så du menar om flera aktörer gör på samma sätt så är det lagligt?
Anledningen till att dessa aktörer i så fall gör på detta sätt är för att kunderna inte orkar göra affär av saken.
Jag sade upp kontot i tid, via chatten.. Röda texten dök upp i min kontrollpanel.. 4-5 månader senare (jag sade upp kontot ganska omgående efter skapandet) när jag fick en faktura av One i posten så loggade jag in på kontot och röda texten som informerade om avslutsdatum var borta.
One hävdar att ingen uppsägning existerar eftersom den inte finns i deras system, samtidigt hävdar de att ibland så kan det hända att uppsägningar försvinner och att det är upp till kunden att kontrollera detta.
One ville kreditera mig 100 SEK men jag accepterar inte detta. Fakturan ska bort..
Ta alltid kopia på de fax du skickar om uppsägning.
Handlar om bevisbörd också. Vilken kund som helst kan säga "men jag sa upp abonnemanget!" när de inte har gjort det.

Nu i ditt fall är det väldigt dumt när det endast finns på deras system... då är det dom som styr och ställer. Har du ingen mailkonversation sparad? eller log från chatten?

En enkel screenshot, hade kanske räckt bara för att visa dom.

Självklart är det knappast olagligt att ha löpande abonnemang. Det blir rätt mycket administration om man inte hade det.
Ska man maila ut till kunder så händer det att folk glömmer. Så kommer de tillbaka och frågar "vart fan e mina konton?". Är det dessutom kostnader för leverantören bör man på någotvis kunna veta i god tid i förväg om man ska dimensionera för en viss kund nästa år.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat