|
Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jan 2004
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag sitter och funderar lite (som jag gör så ofta) på skript i allmänhet och hur dåliga många är rent användarmässigt och jag undrar om det finns andra som känner likadant och har önskemål på bättre lösningar? Några skript som jag har irriterat mig på lite på sista tiden är:
Wikisar - En fullständig explosion av funktioner men saknar enkelheten och användbarheten. Till exempel bär det finnas ett ordentligt användarhanteringssystem och en rejäl administratörs panel samt grundläggande funktioner för socialt interagerande.
Pligg/Digg cloner - Samma sak som hos Wikisar och ingen lösning som jag har sätt fungerar riktigt så där 100%.
Bloggar - Har inte sätt något som tar steget från dagbok/eget reflekterande till social miljö. Saknar funktioner för mer utvecklad social interagerande som ordentliga profiler för skribenter och medlemmar och mer utveklad möjlighet till interaktion i bland annat kommentarer (förutom från externa källor) mm.
Någon som har fler skript som dom känner skulle behöva utvecklas eller som helt saknas idag?
|