Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-25, 13:59 #14
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
MrHandley: Många konkreta och bra tips där också, tack!

Även om det inte är till dig jag behöver svara så kan det kanske vara intressant att veta. Jag är för närvarande egenföretagare, sa upp mig i september förra året för att satsa på mina webbprojekt i ett halvår och flyttade i samband med detta till Bali. Detta projekt har varit väldigt lyckat men jag kommer att lägga sidorna på is nu och börja jobba "som vanligt" igen. Kommer hem i mitten på maj och det är därför jag söker jobb.

Tips på några av de "bättre" förmedlingarna är ett väldigt bra exempel på vad jag behöver skulle behöva tips på! Jag har använt tex. Workey (den bästa hittills), MeraJobb.se, dagstidningarnas sidor, NyTeknik samt flera större företags egna databaser, tex Siemens. Jag skickar även ut öppna ansökningar till intressanta företag.

Med risk för egenreklam men jag tror mina inlägg på min blogg om mitt jobbsökande kan ge en hel del ljus på i vilket läge jag är (om man bortser från det första kåserande inlägget i alla fall): http://www.uppdig.nu/category/soka-jobb/.

Jag räknar med att en framtida arbetsgivare kommer att läsa delar av min blogg. Titeln kan ju skrämmas kanske men jag tror att innehållet i allmänhet verkar till min fördel...

Jag styr ganska bra vad som syns om mig på Google då jag jobbar ganska mycket med SEO - och är hyggligt nöjd. Borde dock snygga upp min något bortglömda privata hemsida som kommer upp först.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat