Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-17, 22:18 #3
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
Jag har i alla år kört med förtryckta adresskortsatser som jag har fyllt i adressatens namn och adress manuellt på men efter mycket tjat från Postens sida (Det tar nämligen ca 3-4 minuter för dom att knappa in ett manuellt adresskort) så gick jag med på att prova Pacsoft Online men det körde jag inte mer än någon månad sen gav jag fan i det. (Detta var något år sedan)

Det var segt och ibland och när man skulle skriva ut frakthandlinga så kom man inte in i programmet o.s.v. Men skall du inte skriva ut mer än ett 10-tal sedlar om dagen så funkar det ganska hyfsat.

Pappret du skall använda dig av får du beställa och det är laserark som du efter utskrift stoppar i den medföljande plastfickan och "smackar" på paketet. Det funkar lika bra till brevpostförskott och paketpostförskott. (Kostar ca 2.-/st)

Ett litet tips är att beställa ett "provkit" från Posten, då får du ca 10 ark att testa på och där följer det med info om var du kan beställa fler.

Du har dock en del begränsningar i Online, bl.a. max 2000 kunder och du kan inte importera adresser från exempelvis en databas.

Pacsoft Online är kostnadsfritt.
--------------- Det var det om Pacsoft Online ---------------

Idag kör jag Pacsoft installerat i min egen burk och det funkar skitbra, jag kan exportera kundregistret direkt från min databas in i Pacsoft och behöver inte sitta och knappa in varje kund i Pacsoft's databas. Jag har även köpt en termotransferskrivare där jag printar ut frakthandlingarna direkt. (Halva priset mot Laserutskrift)

Jag startade med Pacsoft i oktober 2002 och har ca 9000 nya kunder inlagda och det går smärtfritt.

Har du fler undringar så kontakta mig gärna så skall jag i alla fall svara på det jag vet.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat