Flitig postare
|
|
Reg.datum: Oct 2007
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Oct 2007
|
Jag ställer mig tveksam och fascinerad till fenomenet! På samma sätt som man kan skilja på "bred" TV från "bra" TV (mesta möjliga publiksiffror resp. kvalitet) tror jag nog att hennes absurda besökssiffror inte behöver betyda något. En ballong som man blåst upp tillräckligt flyger ju en bit av sig själv med vinden.
Fast om hon har ett AB som går med sån vinst som hon säger så lär ju någon, antagligen pappan men det kan ju lika väl vara hon själv, vara ganska smart. Men när man tar in det hon skriver så slås man inte direkt av att det är Mandela-nivå på dom. Faktum är att en objektiv analys ger vid handen att förutom ett snyggt foto i headern så finns inget i bloggen som är extraordinärt. Det är ingen vidare kvalitet på inläggen, mer arrogans än humor och inga särskilt bra bilder. Jag har svårt att se att folk surfar in för att hon är snygg också, men det är förstås en subjektiv åsikt. Kanske gör hennes ålder att den aspekten känns mindre relevant i sammanhanget.
Hur som helst tror jag det är svårt om inte omöjligt att hitta en enskild faktor utifrån ett objektivt synsätt som särskiljer hennes blogg, snarare är det i min mening en synergieffekt av flera mindre faktorer som gjort att bloggen hamnat på topp, och sedan har den helt enkelt legat kvar av nyhetens behag. Om inte för annat än hennes egna personliga utveckling hoppas jag att bubblan spricker omgående!
|