Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-23, 21:54 #13
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by pitbull@Mar 21 2008, 10:32
En reflektion i tristessen:
Det är märkligt att alla dessa spammare alltid "har skickat fel" när de konfronteras. Själv tillhör jag den lilla tappra skara som konfronterar alla svenska spammare som skickar ngt. till någon av mina e-postadresser. I 100% av fallen så har de "skickat fel" eller "skickat av misstag". Inte en enda har sagt som det är...

Skulle aldrig falla mig in att köpa något av ett företag som pysslar med spam.

Ett företag som inte kan/vill respektera mig, förtjänar inte mina pengar. -Svårare än så är det inte...
I en del fall, börja tom argumentera att dom minnsann att lagligt rätt att skicka spam till mig, eftersom "sajten" står skriven på en juridiskperspn. Då kan man vänligt förklara att deras domän kan hamn på divers spärrlistor.

Kanske dags att börja bearbeta våra poltiker, införa fängelse straff på skalan för spam och göra att det även måste finnas ett opt-in förfarande jurdiska personer.

9/10 företag som skickar spam , har oftast ekonomiska problem och man bör väl kanske akta sig för ingå allt för långvariga affärs realtioner med dessa företag. Jag fick spam ifrån någon kaffe företag, jag kollade upp dem, då var dom satta i KK.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat