Citat:
Originally posted by xarph@Mar 21 2008, 12:03
Hej!
Håller på med en köp & sälj-site som är byggd för att bli stor, mycket bra funktionalitet, praktisk och trevlig design. Inga problem på den punkten, men problemet är att varför skulle folk vilja annonsera på en tom köp & sälj-sida?
Folk annonserar ju där dom får repsons -> Våra "etablerade" konkurrenter som har varit med från "starten". Vi konkurrerar med dom för att vi har en mycket bättre webbplats..
Jag förstår mycket väl att folk inte är intresserade av att annonsera på en tom sida, det hade inte heller jag varit, men då är frågan hur man ska börja, man måste ju börja någonstans...
Företag annonserar dock gärna, man kanske ska plocka in lite företag i början?
Annonseringen är gratis, och våra konkurrenter tar bra (ca 80 kr) betalt per annons och deras sidor är från 2001-2002 Snacka om att det krävs konkurrans.
Massa marknadsföring lär inte heller hjälpa i början då dom upptäcker att sidan är tom på annonser... Något system man kan göra med i början?
Detta gäller inte Sverige.
|
Du måste ha volume på annonser! Det första jag kolla på divers annonssajter, hur mycket nya annonser har dom, då ser man ungerfär hur bra sidan.
Det är väl bara blocket idag som kan ta betalt för annonser. Jag tycker personligen det dyker upp copycats på blocket hela tiden, dom kanske har snyggare design och så.. Men fördelen med blocket, är att där finns trafiken och folket En annons är ganska billig på blocket 20:- / st , man få inte så där jättemycket trafik per annons..
Men jag annonser helst hos någon som man vet vad man får , än hos någon copycats som har strötrafik.