Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-20, 12:58 #8
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Nedladdning av musik är vad jag har förstått en sak, men att streama musik från en webbplats kan vara en annan.

Vad jag avser är bla Mjukvarutillverkaren Coffecup - som väl får räknas som en "bjässe" i sammanhanget med verksamhet sedan -96 och säljer ton av "småapplikationer" med över 43 miljoner nedladdningar.

De har i ett par år nu erbjudit "Web Jukebox"
http://www.coffeecup.com/web-jukebox/
med motivationen:
Citat:
Please Note: We feel that your Website is basically an extension of your home. You are allowed to share the listening experience of your CD's with your friends as long as no copies of the music are made. Since the visitors to your Website will not be downloading or copying the files, you are within your rights to share the listening experience.
Detta är väl främst tänkt då för icke-kommersiella sidor, men det är väl ändå ganska intressant och då företaget är från Texas, USA så bör väl sannolikt försäljningen nu ha stoppats om det stack Amerikanska jurister i ögonen.

Men å andra sidan skulle jag kunna tänka mig att om du slänger upp denna mjukvara på en .se-adress så får du säkert snart STIM på dig som vill ha pengar av dig.

Tankar någon ?
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat