Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-20, 08:35 #16
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 116
al'Thor al'Thor är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 116
Citat:
Originally posted by klein@Mar 20 2008, 06:00
Men dom flesta bruka sköta sig, särskilt ensilda firmor, dom har liksom lite för mycket att förlora att inte sköta sig. Sedan bero det från bransch till bransch.
Jag har samma erfarenhet, enskilda firmor och handelsbolag har jag ännu så länge inte haft några förseningar ifrån... Aktiebolagen i kundkretsen är det däremot nästan alltid upp emot en vecka sent - med vissa undantag.

I övrigt brukar vi köra med principen att efter ca en vecka skickar vi ut epost med en påminnelse, efter ytterligare en vecka skickar vi en skrivtlig påminnelse med snigelpost - och påför dröjsmålsränta och piminnelseavgift för detta på nästa faktura.
Än så länge har vi inte behövt gå längre än så.
al'Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat