Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-19, 02:58 #29
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by clonix@Mar 18 2008, 11:14
Gustav.... trots att det är "Gratis" så kan man förlora...kanske inte pengar men ren tid!
De trycker ju knappast på en knapp o sen ploppar en sida ut ur en maskin!

En spec måste skrivas, material fixas/sammanställas, skickas in, sen kommer det säkert frågor, man ska bolla lite förslag fram o tillbaka, finjusteringar

Pang!...där har det plötsligt passerat en arbetsdag...tid som jag inte har just för stunden!

Blir resultatet halvdant har man "loosat" bigtime för då måste jobbet göras
om av någon annan vid tillfälle.
Jag säger inte emot dig. Tidstjuvar är det värsta jag vet och risken för att man kastar bort sin tid ökar så klart om det inte finns några referenser att tillgå. Vad som tar mest tid i anspråk är dock specen. Och den kan du återanvända om du inte blir nöjd med resultatet. Då är det bara att skicka den till någon annan webbyrå.

Vad jag tyckte var lite konstigt var mest att du ville att Simonee skulle kontakta dig när referenser väl fanns. Om referenserna är så pass bra att de duger så finns det ju ingen anledning för den nystartade webbyrån att acceptera fler gratisuppdrag... Simonee tar förmodligen inte på sig gratisuppdrag därför att han är snäll, utan därför att den nystartade webbyrån behöver träning och referenser.

Ditt resonemang var det inget fel på. Jag tyckte bara att ditt förslag var lite själviskt och märkligt. Märkligt på så sätt att jag inte förstår varför någon skulle vilja acceptera det. Men det är inte mycket att bråka om, så vi försöker att inte göra en höna av en fjäder nu.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat