Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-17, 21:39 #6
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2006
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar

Reg.datum: Jan 2006
I vissa brancher är det så att det är mer regel än undantag att fakturor betalas för sent.

Fakturor till företag brukar inte spela mig någon större roll om dom har en liten tids fördröjning på i betalningen för oftast är jag säker på att pengarna rullar in inom en liten tid om det inte skett något strul med fakturan i postgång eller likande.

Privatpersoner brukar vi dock ligga på ganska omgående. Man får luska i lite om pengarna finns och om personen verkar betalningsvillig, det märker man av ganska snabbt. Ett tips är att ringa runt löning/bidrags datumen.

Sen så måste jag tyvärr säga att jag ibland släppt obetalda fakturor för det inte är värt tiden (och energin) det tar att få betalt. Är ytterst försiktig med fakturor till Privatpersoner och företag jag inte gjort affärer med innan. Visst det finns företag som tar risken med fakturan och % satsen kanske inte låter så stor men utslaget på alla fakturor så blir det bra mycket pengar (inte min mening att dissa fakturatjänster, jag tycker dom är jättebra men man ska ha i åtanke att dom kostar).
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat