Nykomling
|
|
Reg.datum: Oct 2007
|
|
Nykomling
Reg.datum: Oct 2007
|
Hej!
Tack för all info! Om jag förstått det hela rätt är PayPal BRA som ett komplement, men att det kan bli väldigt tufft eftersom de är så stora att de kan göra "lite som dom vill", och kan förstöra för en själv om "dom vill"... Dom kan t.ex. hålla inne med betalningar med motiveringen - "Vi undersöker bedrägeri... (eller liknande)
Och det bästa är att ta hand om hela betallösningen själv, men samtidigt att det är väldigt komplicerat och kräver flera certifikat på servern? (Jag vet inte var jag läste det men någonstans läste jag det)
Det kräver också att man har ett företag registreriat i Storibrittanien eller USA (om man ska använda PayPal så att inte kunden/besökaren ska att det är PayPal som används).
Är ovanstående rätt uppfattat?
MyPay är en svensk betalningsleverantör som har lösningar för VISA och MasterCard. Är det någon som har erfarenhet av dom (mypay.se)? Jag har varit i kontakt med dom en del nu senaste dagarna, och dom verkar vara väldigt förtroendeingivande. Tyvärr är ju det intressanta hur supporten är när "rulljansen" är igång.
|