Citat:
Ursprungligen postat av Mickee
Citat:
Ursprungligen postat av klein
50:- kostar PF idag också! Plus att dom flesta har internetbank idag, det ytterst få grupper i samhäller som inte har internet och internetbank. För hur betalar man annars månandshyran och sånt?
Fördelen med att skippa PF , är att jag kan göra direktleverans från min leverantör
Det finns ett fåtal personer som inte ens få ha bankkonto, men dom vill du inte ha som kunder, om du inte få kontantbetalning.
|
Jag kanske missförstår dig lite när du säger konvertera en kund till faktura. Men att det ger dig som företag bättre ekonomi att ändra dom till faktura skiter väll kunden i, har kunden beställt mot PF och inte godkänt något annat så SKA kunden ha varan mot PF, något annat är otänkbart i mina ögon både som kund och företagare.
Principgrejen är att inte ändra ett aktivt val kunden har gjort utan att fråga kunden om det är okej.
(Det är väldigt stora skillnader om folk har möjlighet att betala till ett BG eller PG beroende på målgrupp)
|
Jag se inga problem med det, en del varor kan man inte skicka emot PF, eftersom man inte kan göra direktleverans från PF. Jag informera alltid kunden om att dom bli konventerade til faktura.
Alla har ju internetbank/Girotjänster idag , väl ingen normal människa som går till banken och betalar räkningar... Kostnaden är det samma som PF..
Många väljer PF, bara för det är något man känner tilll.. Kort är man lite rädd för, alla har inte lärt sej att använda E kort... Då väljer man PF. Vad folk inte vet om , är att kort är säkrare än PF.. PF kan du få en tegelsten, det är lättare för webbutiken att retunera pengar med Kort också.