Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av Mickee
Nej att ändra betalningssätt som kunden har bestämt är inte godtagbart utan tillåtelse. Möjligheterna att betala till bg/pg kan i många fall vara begränsade och man vill inte tvinga sin kund att springa till banken för att få betala 40-50kr i avgift för att få betala en faktura.
|
50:- kostar PF idag också! Plus att dom flesta har internetbank idag, det ytterst få grupper i samhäller som inte har internet och internetbank. För hur betalar man annars månandshyran och sånt?
Fördelen med att skippa PF , är att jag kan göra direktleverans från min leverantör
Det finns ett fåtal personer som inte ens få ha bankkonto, men dom vill du inte ha som kunder, om du inte få kontantbetalning.
|
Jag kanske missförstår dig lite när du säger konvertera en kund till faktura. Men att det ger dig som företag bättre ekonomi att ändra dom till faktura skiter väll kunden i, har kunden beställt mot PF och inte godkänt något annat så SKA kunden ha varan mot PF, något annat är otänkbart i mina ögon både som kund och företagare.
Principgrejen är att inte ändra ett aktivt val kunden har gjort utan att fråga kunden om det är okej.
(Det är väldigt stora skillnader om folk har möjlighet att betala till ett BG eller PG beroende på målgrupp)