Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-15, 16:44 #13
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
hans99 hans99 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ecstyle
Att ligga 1, 2 eller 3:a behöver inte vara bäst om man inte har en titel och metabeskrivning som får besökaren att klicka. Jag har en ny sida som där jag hamnar lite längre ner på en del sökord men trots det får jag klick. När jag kollar på dom som som ligger före mig så har dom tokoptimerade metabeskrivningar och titlar som inte inbjuder till klick såvida man tar sig tid att läsa dom. Jag tror det kan vara av betydelse att ha förtroende ingivande texter och som väcker intresse istället för att proppa dom fulla med nyckelord.

Håller verkligen med det du säger!

Och jag tycker man ska tänka igenom vilka som söker på nyckelordet och anpassa titel efter det. Är det ett sökresultat där de flesta troligen söker en produkt att köpa bör nättidningar & bloggar prioritera material som är intressant att läsa för de blivande kunder innan köp t.ex. guider & produkttester. Det ska gå framgå av titeln.

Ex:

Alla luftrenare på nätet testade
Köp rätt solglasögon
Vi jämför årets mobiltelefoner
Köpa lägenhet? Tänk på detta innan

Det samma gäller givetvis webbutiken. Dumt nog (men webbutiker kör i nästan alla fall riktigt dåligt med on-site information för mycket mer än detta) använder dessa typiskt bara produktensnamn som title och H1-rubrik. Och ofta bara ett ord på kategorier m.m. Min erfarenhet säger att title & H1-rubrik på ett ord missgynnas med Google jämfört med samma ord i en mening.

Istället skulle man t.ex. välja sådant som nedan. Här har ju inte lagt något tid så ribban ska upp högre än så här men det visar vad jag menar.

Ex. för produktsidor.
Rosenrot - Vi har nätets billigaste "välkäntvarumärke"

Ex. för en tänkt kategorisida där man samlar luftrenare som reas ut. Denna kompletterar en kategorisida för luftrenare allmänt. Är detta sökord prioriterat för webbutiken gynnas man förövrigt av två kategorisidor även om kategorisidan för de som reas ut länkar produkter som också visas i den totala kategorisidan för luftrenare.

Luftrenare vi Rear ut just nu

Citat:
Ursprungligen postat av ecstyle
Jag tror det kan vara av betydelse att ha förtroende ingivande texter och som väcker intresse istället för att proppa dom fulla med nyckelord.
Men erfarenhet är att en bra title är mycket viktigt. Texten som visas under denna i SERP är det min erfarenhet har försumbart värde när title är bra. Ger inget mätbart för mig.
hans99 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat