Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-14, 20:02 #14
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Dec 2006
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av pierre_k
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT
Varför skulle inte Google gilla att du pekar många länkar till en och samma sida? Det du i praktiken gör är att du talar om för Google att den sidan är en "viktig" sida för t.ex. TJÄNA PENGAR.
Jag har läst på SEO- sidor att man ska undvika att länka till sina interna sidor. Altså endast 1 länk som pekar till just den webbsidan. Här står det om att peka till undersidor men borde inte det vara samma sak till huvudsidan?http://www.jw-webbdesign.se/undvik-f...amma-innehall/
Säg att har en produktsida där du säljer Gröna Tomater.
www.frukt-huset.se/grona-tomater.html

Säg att du har 3 andra sidor med tomater på. Ett bra sätt för att hjälpa besökaren och Google är då att länka in till din Gröna-Tomater-sida med nåt sånt här:
Från: www.frukt-huset.se/roda-tomater.html - Länktext: Gröna Tomater. Till: www.frukt-huset.se/grona-tomater.html
Från:www.frukt-huset.se/bla-tomater.html - Länktext: Färska Gröna Tomater. Till: www.frukt-huset.se/grona-tomater.html
Från:www.frukt-huset.se/lila-tomater.html - Länktext: Billiga Gröna Tomater. Till: www.frukt-huset.se/grona-tomater.html

om det hade varit som du sa att man bara kunde peka 1 länk till varje undersida, då vore ju mitt exempel ovan omöjligt.
Resultatet hade blivit att din besökare som råkade landa på din sida för Röda Tomater hade haft det mycket svårare att hitta din sida med Gröna Tomater på. Han hade fåt börjat gräva i kategorier för att hitta dit. Nej, slussa vidare besökaren så fort som möjligt till relevanta sidor.

är du med på vad jag försöker säga?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat