Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-14, 04:15 #6
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Jag säger inte att det är så (notera även att det är frisim.com jag länkar till). Dessutom äger google även den relativt stora tjänsten feedburner. Tänk efter, varför skulle google betala 100 miljoner dollar för en tjänst som de garanterat själva kunde utveckla?

Däremot, så tror jag att det är så som jag säger. De använder datat som en referenspunkt. Det är inte svårare än de tar en testgrupp på 10000 människor och frågar dem hur många av dem som använder feedburner, google reader och rss-läsare i största allmänhet. Sedan frågar de dem vilka intressen de har. Glöm inte heller att iGoogle ingår i den här datan samt eventuellt andra datakällor.

Utifrån de svaren är det sedan fullt möjligt att interpolera hur populära och vilka grupper som läser de flesta andra nyhetsskällor med RSS på. Dessutom är google både uppfinningsrikare och smartare än vad jag är. Googles största uppgift är att hitta nya sätt att ranka sökresultat utan att bara titta på innehållet i dokumenten - för det kan alla deras konkurrenter också göra.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat