Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-14, 02:40 #4
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2006
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar

Reg.datum: Nov 2006
Jag fattar inte riktigt det där. Man mäter popularitet genom subscriptions via google reader som Hjalmar säger i kommentarerna, men vad är det för människor som använder google reader? Vilka är de typiska målgrupperna som använder den tjänsten? Är google readers målgrupp folk som inte vet hur man skaffar en vanlig rss-läsare eller är det folk som vill ha webbaserad rss ifall man av någon anledning inte kan ha en läsare lokalt eller är det kanske funktionen för att dela med sig av feeds som är lockande?

Jag vet inte om jag har missat något elementärt, men jag har ingen aning om varför jag skulle använda den tjänsten (jag upptäckte den här och nu), och jag vet heller inte varför alla 16-åriga tjejer som läser min fiktiva blogg skulle använda den, och förstår heller inte hur de ens skulle veta att tjänsten finns.

Det känns som att denna mätning bara är intressant om ens målgrupp är "datorentusiaster som är nyfikna på tuffa webbtjänster".

Flummigt inlägg, men jag är trött och konfunderad. Jag ställer mig negativ till en typ av mätning som bara fungerar på en väldigt smal grupp av människor, vilket jag antar att detta är.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat