Visa ett inlägg
Oläst 2003-08-17, 00:37 #37
Davids avatar
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
David David är inte uppkopplad
Flitig postare
Davids avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 477
Doje om jag får be.

Japp, Åhléns gör samma sak i tidningarna - de arbetar på sitt varumärke. Men som sagt, i tidningsannonser är det inbyggt en ersättning för den branding som görs. Också som sagt, det är det inte i annonsnätverken. I tidningen betalar man en fast avgift, oberoende av hur många köp som uppstår. Alltså är allt inräknat - branding OCH ekonomiskt utfall.

Problemet med "unika" besökare är precis som föregående talare har sagt. För den som ägnar sig åt branding är det naturligtvis bra om annonsen syns på flera webplatser av kvalitet eftersom samma person utsätts för samma budskap mer än en gång, vilket naturligtvis bidrar till att stärka varumärket hos den personen.

Branding pågår varje gång en person ser en annons där ett varumärke med budskap exponeras. Därför är kanske inte ersättning per impression så långsökt ändå - även om jag och andra i den här tråden redan avfärdat det. Även om man ser annonsen flera gånger på varje sajt man besöker så pågår branding utan att dessa webplatser får betalt för det.

Vad vore boxman.se värd om inte boxman redan hade stärkt sitt varumärke genom branding?
David är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat