Visa ett inlägg
Oläst 2004-08-27, 10:12 #10
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2003
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar

Reg.datum: Aug 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Citat:
Originally posted by -MusikGuru@Aug 27 2004, 01:45
Citat:
Ursprungligen postat av Decibel
Har även sett stjärnor som har sin egen hemsida på svensk server, och lägger alla kunder i USA.
Sådana finns det alldeles för många! En hittade jag (utan att nämna namn) som körde i USA, men hans eget webbhotell låg på surftown (för en 10 eller så)! Det var ganska kul tyckte jag. Dessutom får man ett sådant förtroende för honom......

Du får gärna utveckla ditt resonemang lite, jag blev intresserad!

Jag hoppas verkligen inte att ens företags seriositet kommer att bli bedömd efter många kr man lägger ut på en server, speciellt då det gäller en företagssida som är (mer eller mindre) statiskt och inte har direkta krav på uptime.
Vad gäller en webtjänst med kunder däremot så är det beroende på många faktorer om man lägger den i sverige eller usa (eller annat land för den delen). Så om omständigheterna gör så att företagssidan ligger i sverige för 10kr/mån och webtjänsterna i USA så är man "en stjärna"???

Förstår inte parallelen mellan tjänst och företagssida vs "ej förtroende"...äpplen och päron kanske?
Okej, vi ifrångår dom fruktiga namnen.

Vissa operatörer som vill starta webbhotell köper oftast plats på en svensk server där dom har sin hemsida.
Då många, eller åtminstone större delen av köpare på något sätt kollar upp var deras servrar finns, traceroute, ping o.s.v. och får svar ifrån t.ex. 123.123.123.123 som står i TechCity i Sverige, kunden lockas således kanske att nappa då förhållandena rent strukturmässigt ser bra ut, men när kunden i själva verket får plats på en server i USA med hög ping och ofta väldigt dålig support när något inträffar. Finns många exempel på detta då webbhotellen helt försvinnit från jordens yta då dom inte kunna inverka eller åtgärda felen.

När webbhotellkriget är som det är just nu, med många aktörer så gäller det att förgylla sig själv så mycket som möjligt för att locka till sig kunder.

Många tidningar och andra uppger att man skall kontrollera var hotellen befinner sig m.m. så vet jag att många gör det, bl.a. IDG´s guide, självklart vet även operatören detta och lägger den på ett mer gynnsam lokalisering gentemot den tilltänkta marknaden.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat