Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-13, 01:56 #10
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Mortekai@Mar 13 2008, 01:38
Om du skulle ta och jämföra med ordet konstnär så är det också ett ord som man kan slänga med lite som man känner för. I mitt tycke så spelar det ingen roll vad du kallar dig utan det är vad andra kallar dig som räknas. Tycker andra att du är duktig på att skapa grafik i valfri media då är du automatiskt en grafisk designer vare sig du vill eller inte och är det bara du själv som tycker att dina alster är av bästa kvalitet så lider du som bäst av lite vanföreställningar...

Så...om någon är villig att betala för det du skapar, då har du förtjänat en titel relaterat till ditt skapande i mitt tycke och ju fler som nickar gillande och betalar för det du skapar, desto mer solid blir den titeln.

totoo, det är ingen som skrattar åt dina kreationer, det ligger bara i ditt huvud...dessutom finns det tiotusentals kluddare som kan knåpa i photoshop, men riktigt vassa programmerare är det ont om!
Jag tror inte det Totoo skrev var ett uttryck för dåligt självförtroende, utan bara ett tecken på lite ödmjukhet.

I övrigt så gillar jag din definition av titlar. Om någon är villig att betala för fisken som du fångar så är du en fiskare. Är någon villig att betala för dina konstverk så är du en konstnär. Köper folk dina böcker så är du en författare. Sen kan man självklart vara allt det här, även om man inte får betalt för det. Allt man behöver göra då är att sätta orden "amatör" eller "misslyckad" framför sin självutnämnda titel. Om du är amatör eller misslyckad beror på om du hittills har försökt att ta betalt eller inte för dina tjänster.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat