Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-12, 21:14 #53
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Mar 2004
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar

Reg.datum: Mar 2004
Citat:
Originally posted by pitbull@Mar 12 2008, 20:31

Du kanske skulle läsa Koranen?, Läs sedan Bibeln, och visa mig var Koranen är mer förtryckande mot kvinnor jämfört med Bibeln. Jag har inte hittat det stycket i.a.f.
Jag förstår inte varför du tar upp bibeln? Finns säkert massa skit i bibeln också om kvinnor, men skillnaden är att kristendomen har inte samma ställning som islam (eller sharia) har i vissa muslimska länder.

I Koranen (i alla fall i de äldre böckerna, vet inte om det finns modernare versioner där de har tagit bort det) står det att mannen bland annat får slå kvinnan. Att kvinnan inte skulle vara diskriminerad inom islam eller sharia är ren bullshit.

Som sagt, finns säkert kvinnofientliga stycken i bibeln också. Men skillnaden är ju att en kristen inte ser det som Guds ord som många muslimer ser på koranen.

Citat:
All religion snedvrids av vissa falanger och allehanda tomtar, för du påstår väl inte på fullt allvar att Livets Ord exempelvis, representerar den kristna tron?
Varför tar du upp massa kristendom nu igen? Visst, det finns kristna tokar också (det gör det inom de flesta religioner) men ingen religion har lika stark ställning i samhället som islam har i muslimska länder, t.ex. Saudiarabien.

Citat:
Kul förresten att du i det ena inlägget angriper feminister, för att i nästa använda kvinnosyn som argument i debatten. Känns genomtänkt och bra...
Jag skrev att jag tyckte det var intressant att svenska feminster ofta är positiva till islam i Sverige. För mig är det som att en jude skulle vara positiv till nazism. Förstår du nu?
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat