Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Originally posted by -pitbull@Mar 12 2008, 20:16
Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Något jag finner intressant är att det är främst folk från vänsterfalanger som är positiva till islam i Sverige. Samma vänsteranhängare som är feminister, för djurens rättigheter...
|
Något jag finner intressant är att det är främst folk med humanistisk livsåskådning som är positiva till islam i Sverige. Samma humanister som tror på alla människors lika värde oavsett ursprung eller religion...
|
Tror man på "alla människors lika värde" är man per automatik motståndare till islam. En religion med nedsättande syn på kvinnor är knappast för jämlikhet.
Åter igen, bara okunniga som är positiva till islam. Inte hjälper det att man blir kallad islamofob för att man är emot mycket av det som står i koranen. Tack och lov finns det människor som Ayaan Hirsi Ali.
|
Du kanske skulle läsa Koranen?, Läs sedan Bibeln, och visa mig var Koranen är mer förtryckande mot kvinnor jämfört med Bibeln. Jag har inte hittat det stycket i.a.f.
All religion snedvrids av vissa falanger och allehanda tomtar, för du påstår väl inte på fullt allvar att Livets Ord exempelvis, representerar den kristna tron?
Kul förresten att du i det ena inlägget angriper feminister, för att i nästa använda kvinnosyn som argument i debatten. Känns genomtänkt och bra...