Visa ett inlägg
Oläst 2008-03-12, 19:18 #41
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Originally posted by mervinst@Mar 12 2008, 18:58
tycker tråden ska låsas o tas bort. är ju helt klart SD propaganda på G in här.
Tycker jag inte. Diskussioner måste föras vidare överallt om invandringen, för en bättre framtid i Sverige. Som jag nämnde är inte frågan om invadrare är bättre än svenskar, eller tvärtom. Frågan är hur mpnga invandrare landet kan ta emot, erbjuda jobb och ett vanligt liv? Här har Sverige varit generöst de senaste 25 åren och det har resulterat i de problemen som finns idag. Vi har inte tillräckligt med jobb tyvärr och alla kan ju inte komma hit och falla tillbaka på bidrag, för Sveriges ekonomi klarar inte det heller.

Som jag sade är jag själv invandrare, men kan förstå svenskar som tycker att detta inte är rättvist. Som exempel kan vi ta den nya förslaget om att man måste försörja den familjen som kommer hit. Många ställer sig emot det, men det är väl rimligt? Eller? Jag känner ett stort antal familjer som efter att ha invandrat hit tagot hit sina föräldrar, som bosatt sig här. Dessa har i sin tur fått pensioner i ett land som de ALDRIG arbetet i. Och ja, det är muslimska familjer, ej muslimiska serber, kroater och polacker som jag själv och säkert flera andra nationaliteter. I det fallet är det invandrare som har uttnyttjat en lucka i det svenska systemet och idag håller svenska staten och betala ut tusentals pensioner till folk som aldrig arbetat ihop en krona i landet. Jiiipiii, vad bra!

(Men visst de spenderar sina pensioner här och bidrar till statskassan - om de inte sitter i sitt land, där de byggt upp ett hus och spenderar sina pengar där.)
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat